Go Back   Let's Roll Forums > FAQ
Connect with Facebook

Smilies
'Smilies' are small graphical images that can be used to convey an emotion or feeling. If you have used email or internet chat, you are likely familiar with the smilie concept. Certain standard strings are automatically converted into smilies. Try twisting your head on one side if you do not 'get' smilies; using a bit of imagination should reveal a face of some description.

If you want to disable smilies in a post that you make, you can select the 'Disable Smilies' option when posting. This is particularly useful if you are posting program code and you do not want ;) converted to a smilie face!

Imported Smilies
What to Type Resulting Graphic Meaning
:nope: Nope Nope
:stick: stickman stickman
:lol: Laughing Laughing
:wh: Whipper Whipper
:flags: Flags Flags
:doh: D'oh D'oh
:roll: Rolling Eyes Rolling Eyes
:-( Sad Sad
:-o Surprised Surprised
:? Confused Confused
:-D Very Happy Very Happy
:wink: Wink Wink
:-? Confused Confused
:grin: Very Happy Very Happy
:smile: Smile Smile
:shock: Shocked Shocked
:sad: Sad Sad
:think: Think Think
:twisted: Twisted Evil Twisted Evil
:evil: Evil or Very Mad Evil or Very Mad
:whistle:
:silent: silent silent
:salut: salut salut
:scratch: scratch scratch
:shame: Shame Shame Shame Shame
:liar: Liar Liar
:-) Smile Smile
:applause: Applause Applause
:neutral: Neutral Neutral
:pale: pale pale
:bequiet: Be Quiet Be Quiet
:silenced: Silence Silence
:oops: Embarassed Embarassed
:razz: Razz Razz
:w: Whistling Whistling
:???: Confused Confused
:snooty: Snooty Snooty
:tinfoil: Paranoid Paranoid
8) Cool Cool
;-) Wink Wink
:thumright: thumright thumright
:thumleft: thumleft thumleft
:thumbdown: Thumb down Thumb down
:?: Question Question
:cry: Crying or Very sad Crying or Very sad
:wtf: WTF! WTF!
:russian: Russian Roulette Russian Roulette
:monkey: monkey monkey
:cann: Cannibal Cannibal
:kick: In the nuts In the nuts
:smurf: smurf smurf
:snicker: Snicker Snicker
:upanddown: Wild Ride! Wild Ride!
:heart: Heart Heart
:ooops: Oops Oops
:hung: Hung Over Hung Over
:gif: Cadeauuu Cadeauuu
:blue: Blue Blue
:cool1: Cool1 Cool1
:evidence: Stop covering up! Stop covering up!
:insectoid: Insectoid Insectoid
:mrgreen: Mr. Green Mr. Green
:!!: !! !!
:boxer: Boxer Boxer
:mc: Missing Content - Please Provide an Intoduction Missing Content - Please Provide an Intoduction
:queen: queen queen
:song: Song Song
:baby: Baby Baby
:drinkers: 2 man down 2 man down
:snake: Snake Snake
:orczz: Zzz Zzz
:yesmaster: Yes Master Yes Master
:brakes: Brakes Brakes
:annoy: Annoy Annoy
8-) Cool Cool
:hippy: Hippy01 Hippy01
:callme: Call Me! Call Me!
:np: No Plane - No Brain Crowd No Plane - No Brain Crowd
:afro: afro afro
:rulz: Rules Rules
:flames: Flamewar! Flamewar!
:dwarf: dwarf dwarf
:imstupid: Im Stupid Im Stupid
:teeth: Teeth Teeth
:hi: Hi Hi
:finger: Flip the Birdy Flip the Birdy
:bisou: Bisouuu Bisouuu
:kneel: Suckers! Suckers!
:rolly: Rolly Rolly
:clown: clown clown
:bparty: Big Party Big Party
:blabla: Blabla Blabla
:holland: Holland Holland
:smurfin: smurfin smurfin
:robo: Robo Robo
:gamblers: Gamblers! Gamblers!
:supz: Super Super
:okay: Okay Okay
:drunk: Drunk Drunk
:wave:
:priest: Praise the lord! Praise the lord!
:vomitwar: Vomit War Vomit War
:cries: Cries Cries
:tv: Idiotbox! Idiotbox!
:happyo: Happy O Happy O
:-| Neutral Neutral
:mask: Mask Mask
:ufoabduction: Ufo! Ufo!
:ml: Missing or Broken Link - Please Fix Imediately Missing or Broken Link - Please Fix Imediately
:king: king king
:smashed: Smashed Smashed
:withstupid: I am with stupid! I am with stupid!
^^ ^^ ^^
:otm: Off Topic Mad Off Topic Mad
:stupid: Boulet Boulet
:yea: Yea Yea
:wtf?: What the What the
:confusion: Confusion Confusion
:ban?: Ban! Ban!
:hug: Group Hug Group Hug
:cheers: cheers cheers
:nana: Na Na Na Na
:thankyou: Thanks! Thanks!
:batman: batman batman
:fish: Fish Fish
:grrr: Grrr Grrr
:bye: Bye Bye
:pray: Pray Pray
:screwed: Upside Down America Upside Down America
:idiot2: Il est fou lui! Il est fou lui!
:yellow: Yellow Yellow
:aflag: American Flag American Flag
:quickfire: Quick fire Quick fire
:cyclopsani: cyclops cyclops
asswup: Ass Whoop Ass Whoop
:bump: Bump Bump
:pukel: pukel pukel
:music: Music Music
:pool: Relax! Relax!
:prayer: prayer prayer
:no: No No
:commie: Commie Commie
:someoneintoilet: Hey! Hey!
:wallbash: Wall bash Wall bash
:tong: Tong Tong
:etshock: etshock etshock
:dnd: Do not disturb! Do not disturb!
:gunfire: Gunfire Gunfire
:| Neutral Neutral
:knifed: Knifed Knifed
:frog: Frog! Frog!
:htr: Your Post gives people a Headache - Reformat it Please Your Post gives people a Headache - Reformat it Please
:rendeer: rendeer rendeer
:pissoff: Piss Off Piss Off
:popcorn: Popcorn! Popcorn!
:finga: Gives thy a finger Gives thy a finger
:noo: Noo Noo
:uhu: Uuuh? Uuuh?
:ugh: Ugh Ugh
:cop: Cop Cop
:blushing: Blushing Blushing
:soldierflag: Flag! Flag!
:star: Star Tip Star Tip
:makeout: Makeout Makeout
:phear: Shotgun Shotgun
:study: study study
:eek: EEK EEK
:grr: Grr Grr
:bann: Bann Bann
:guns: Guns Guns
:donttouch: Dont Touch Running System Dont Touch Running System
:orcass: Orc ass Orc ass
:tong1: Tong 1 Tong 1
:smoking lovers: Smoking lovers! Smoking lovers!
:popsmiley: Pop Smiley Pop Smiley
:cyclops: cyclops cyclops
:idiot: Idiot Idiot
:offtopic: Off Topic Off Topic
:ted: Teddy Smokes Weed Teddy Smokes Weed
:puker: puker puker
:lolol: LOLOL LOLOL
:timeout: Timeout! Timeout!
:partyman: Partyman Partyman
:jk: JK JK
:toiletpaper: Forgot something? Forgot something?
:crazy2: Crazyyyy Crazyyyy
:spew: Spew Spew
:bh: Bang head Bang head
:bad Computer: I hate my computer! I hate my computer!
:godz: Godzilla Godzilla
:-/ Hrm Hrm
:i: Innocent Innocent
:pie: In your face! In your face!
:fm: Fear Mongers Suck - Promote Hope, Not Despair Fear Mongers Suck - Promote Hope, Not Despair
:santa: santa santa
:mib: Men in Black Men in Black
:moped: Moped Moped
:911box: 911 Soapbox 911 Soapbox
:fly: Fly Fly
:shh: Shuuuut Shuuuut
:sigh: Sigh Sigh
:flex: Flex Flex
:happy: Happy Happy
:beer: Beer! Beer!
:rapture: Rapture Meter Rapture Meter
:pl: profileleft profileleft
:egg: Egg Egg
:riding: Riding Riding
:spiderman: spiderman spiderman
:doggy: Dog Dog
:nono: Nono Nono
:arg: Arg Arg
:letsroll: Lets Roll Lets Roll
:notpirate: Not Pirate Not Pirate
:gayflag: Gay flag Gay flag
:squint: Squint Squint
:steamroller: Steamroller Steamroller
:minigun: Mini Gun Mini Gun
:eye: blackeye blackeye
:choke: Choke Choke
:band: Band Band
:slap: Slapped hard Slapped hard
:ipuke: I Puke on You I Puke on You
:falldown: Fall Down! Fall Down!
:fball: fball fball
:imwithstupid: Im With Stupid Im With Stupid
:bricks: Bricks! Bricks!
:tchin: Trinquons! Trinquons!
:sick1: Sick 1 Sick 1
:mua: Muuaaaaa Muuaaaaa
:in your face: In your face! In your face!
:dunno: Dunno Dunno
:axe: Guy with axe Guy with axe
hoh Ho Hum Ho Hum
:eatyou: Eat you! Eat you!
:td: Topic Drift Warning - Thread Hijacking Topic Drift Warning - Thread Hijacking
:cat: cat cat
:jesterz: Jesterz Jesterz
:birthday: Birthday Birthday
:evilwhip: Evil Whip Evil Whip
:aww: Awww Awww
:rob: Rock on Baby Rock on Baby
:burglar: Burglar Burglar
:angel: Angel Angel
:laundry: Laundry Laundry
:cam: Big Brother Cam Big Brother Cam
:pr: profileright profileright
:bowz: Bowz Bowz
:firing: Empty a clip in ya! Empty a clip in ya!
:ask: Ass Kisser Ass Kisser
:colors: colors colors
:kat: Cat Cat
x) Dead Dead
:yo: Yo Yo
:pirateflag: Pirate Flag Pirate Flag
:borg: Borg Borg
:fuck: F*ck you F*ck you
:smokesick: Smoke Sick Smoke Sick
:french: French dude French dude
:lightbluespinner: Light Blue Spinner Light Blue Spinner
:cheese: cheese cheese
:msn: MSN Slapping MSN Slapping
:toilet2: Toilet! Toilet!
:text: Write Something in the Box Write Something in the Box
:flowerspin: Flower Flower
:cannon: Cannon! Cannon!
:goodman: Yar good Yar good
:hippylol: Hippy lol Hippy lol
:dogsled: Faster Dogs! Faster Dogs!
:crybaby: Crybaby Crybaby
:pukey1: Pukey 1 Pukey 1
:huh: huh huh
:binladen: Osama! Osama!
:dang: Dang Dang
:hh: Hip Hop Hip Hop
:virus: Virus Virus
:de: Human Civility Warning - No Personal Attacks Human Civility Warning - No Personal Attacks
:cherry: cherry cherry
:grinz: Grin Grin
:glasses: Sunglasses Sunglasses
:bball: Basketball Basketball
:duh: Duh Duh
:hmmm: Hmmm Hmmm
:question: Question Question
:mr: Mr Clean Mr Clean
:cheer: Cheerleader Cheerleader
:secret: Top Secret! Top Secret!
:error: Error Error
:gay: Gayboy Gayboy
:bong: Hits from the Bong! Hits from the Bong!
:shutup: Shut the Fuck up Shut the Fuck up
:compress: compress compress
:spider: Spider Spider
:! Ah! Ah!
:yes: Yes Yes
:crapfan: Crap Hitting Fan Crap Hitting Fan
:troll: Troll Troll
:lame: Lamer Lamer
:sickey: Sickey Sickey
:knifefight: Knifefight! Knifefight!
:knight: Knight Knight
:drunken: drunken drunken
:laser: Laser Gun Laser Gun
:banghead: Banghead Banghead
:lh: Lighthouse Lighthouse
:geek: geek geek
:farts: Farts Farts
:rip: R.I.P. R.I.P.
:vom: Vomit Vomit
:help: Help Help
:inthehead: Ouch! Ouch!
:drink: Tchin' Tchin'
:mmmm: Mmmm Mmmm
:mad2: Mad2 Mad2
:duel: Duel! Duel!
:clapster: Clapster Clapster
:!: Exclamation Exclamation
:halo: Halo Halo
:goodorbad: Good Or Bad Good Or Bad
:ba: Baaaaaaa Baaaaaaa
:albino: albino albino
:fartz: Fartz Fartz
:spam: Spam Spam
:ncool: NOT Cool NOT Cool
:coolsign: Cool Sign Cool Sign
:na: Na! Na!
:oooops: Oooops Oooops
:phil: Phil Jayhan Phil Jayhan
goodpost Good Post Good Post
:party: Party Party
:thanks: Thanks! Thanks!
:yup: Yup Yup
:tongue: tongue tongue
:smokerz: Smokerz Smokerz
:Foshizzle: Fo Shizzle! Fo Shizzle!
:cr: Copy Right Violation Copy Right Violation
:shaking2: shakng2 shakng2
:spidey: Arachnid Arachnid
:non: Nono Nono
:wow: Wow Wow
:toss: Toss Toss
:yb: Yea Baby Yea Baby
:zzzzz: Dodo Dodo
:pukeit: Puke it Puke it
:pipesmoker: Put this in your pipe! Put this in your pipe!
:jawdrop2: Jaw Drop 2 Jaw Drop 2
:bom: bom bom
:ouch: Ouch Ouch
:pimp: Big pimpin! Big pimpin!
:whip: Whip Whip
:flower: flower flower
:champ: Champ Champ
:hippie: Hippie! Hippie!
:snakeman: Snakeman Snakeman
:beta: Beta Beta
:shitbird: Birdshit! Birdshit!
:huge: Hug Hug
:green: Green Green
:mad1: Mad1 Mad1
:sniper: sniper sniper
:chinablue: China Blue China Blue
:sq: Square Square
:freak: Freak! Freak!
:jeez: Awww Jeeze Awww Jeeze
:sunny: sunny sunny
:2finger: Double Finger Double Finger
:monalisa: Mona Lisa Mona Lisa
:hockey: hockey hockey
:bla: Bla Bla Bla Bla
:japon: Chintok Chintok
:oh: Oh Oh
:hijack: Thread Hijacking Thread Hijacking
:busted: Busted! Busted!
:yourfather: Your Father Your Father
:pirat: pirat pirat
:nuked: Nuked Nuked
:sick-gurney: Sick Sick
:shaking: shaking shaking
:P Big Grin Big Grin
:yawinkle: Ya winkles Ya winkles
:thankz: Thanks Thanks
:jester: Jester Jester
:) Smile Smile
:exersise: Work Out! Work Out!
:mandump: Man Dump Man Dump
:dance: Dance Dance
:dog: Bevare of dog! Bevare of dog!
:jawdrop1: Jaw Drop 1 Jaw Drop 1
:alien: alien alien
:raygun: Ray Gun Ray Gun
:monocle: Rich guy Rich guy
:like: Like Like
:farao: farao farao
:box: Boxer Boxer
:fredflintstone: Fred Flintstone Fred Flintstone
:rock: Rock ya Rock ya
:ban1: Ban 1 Ban 1
:stronggirl: Strong Girl! Strong Girl!
:paf: Paf! Paf!
:explode: Explode Explode
:mad: Mad Mad
:puke: Puke Puke
:bluespinner: Blue Spinner Blue Spinner
:-P Razz Razz
:dc: Dark Cloud Dark Cloud
:Christmaspresents: Presents! Presents!
:whoa: Whoa Dude Whoa Dude
:bounce: bounce bounce
:cathat: Cat in the Hat Cat in the Hat
:hammer: Hammer! Hammer!
:viking: viking viking
:please: Please Please
:tin: 'Tin 'Tin
:loll: LOLL LOLL
clickme Click Me Click Me
:wine: I am drunk! I am drunk!
:palmsun: Tropical Sun Tropical Sun
:rabbit: rabbit rabbit
:ok: Ok Ok
:rockthrow: Rockthrow Rockthrow
:bigsmurf: bigsmurf bigsmurf
:thumbs: Thumbs Thumbs
:saddam: Saddam! Saddam!
:weedman: Weedman Weedman
:rocknroll: Rock n Roll Rock n Roll
:cp: Coffee Lover! Coffee Lover!
:awac: Awacs Awacs
:good: Good Orc Good Orc
:gas: Gas Gas
:piggy: Pig Pig
:shower: Shower! Shower!
:jawdrop: Jaw Drop Jaw Drop
:@: @ @
:missile: Missile Missile
:argue: Argue Argue
:extra: Extra Extra Extra Extra
:jocolor: jocolor jocolor
:uphere: Up here Up here
:angryspeech: Angry! Angry!
:tonqe: Little thongue man Little thongue man
:...: ... ...
:koa: Koaa!?! Koaa!?!
:bug: Bug Bug
:rant: Rant Rant
:euuuh: Euuuh Euuuh
:bluerolly: Blue Rolly Blue Rolly
:-x Mad Mad
:cool: Cool Cool
:hand: Evil.. Evil..
:trollspray: Troll Spray - Troll B Gone Troll Spray - Troll B Gone
:ball: Basket Ball Basket Ball
:rules: Read the rules! Read the rules!
:rambo: rambo rambo
:otopic: Off Topic Off Topic
:haha: Bouaha Bouaha
:iron: Iron Iron
:link: Link Link
:hungry: Hungry? Hungry?
:slowrolly: Slow Rolly Slow Rolly
:pig: pig pig
:barney: Kill Barney Kill Barney
:poke: Poke Poke
:su: Surce Link Surce Link
:brilsmurf: brilsmurf brilsmurf
:spinner: Spinner Spinner
:fatass: Fatass! Fatass!
:toimonster: Toilet monster Toilet monster
:rockon: Rock on Rock on
:hc: Hot Coffee Hot Coffee
:reaper: Grim Reaper Grim Reaper
:fouet: Et tien! Et tien!
:crutches: Crutches Crutches
:last: Last Last
:driving: Driver! Driver!
:jaw1: Jaw 1 Jaw 1
:yuck: Yuck Yuck
:asscrawl: Ass Crawl Ass Crawl
:2guns: Dual Guns Dual Guns
:gp: Great Post- Thanks for the Contribution! Great Post- Thanks for the Contribution!
:joker: joker joker
:swing: Swing Swing
:untank: Un Tank Un Tank
:bear: A Bear A Bear
:welcome: Welcome Welcome
:bash: Black Eyed Orc Black Eyed Orc
:badgas: Bad gas Bad gas
:kjo: King Jame sOnly King Jame sOnly
:gne: Gnééé? Gnééé?
:badass: Bad Ass Bad Ass
:x Mad Mad
:turn: Turnip Turnip
:good luck: Good luck! Good luck!
:fair: Fair Warning Fair Warning
:seed: Seed Seed
:getinline: Get in line! Get in line!
:elephant: elephant elephant
:lame2: Lame Lame
:hmm: Hmm? Hmm?
:hunh: Hunh Hunh
:evilfinger: Evil Finger Evil Finger

All times are GMT -5. The time now is 22:06 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions, Inc.
Ad Management by RedTyger